آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حجم کسری آب مشهد در ایام پیک مصرف امسال ۳۲ درصد است | تنها ۱۳ درصد سد دوستی آب دارد

  • کد خبر: ۱۶۰۰۳۲
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
حجم کسری آب مشهد در ایام پیک مصرف امسال ۳۲ درصد است | تنها ۱۳ درصد سد دوستی آب دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال حجم کسری آب مشهد در ایام پیک مصرف حدود ۳۲ درصد است که باید تلاش کنیم ۵۰ درصد این کسری از طریق پروژه‌های اضطراری و ۵۰ درصد دیگر آن از طریق مدیریت مصرف تامین شود.

حسین اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به بازدید امروز استاندار خراسان رضوی از تعدادی از پروژه‌های مربوط به آب و فاضلاب مشهد و استان اظهار کرد: مشهد امسال خشکسالی شدیدی را در پیش دارد. این خشکسالی طی ۲ سال گذشته نیز اتفاق افتاد و اثرات آن به امسال نیز رسیده است. کل بارندگی امسال ۶۶ میلیمتر بوده است؛ این در حالی است که مشهد باید براساس میانگین بلندمدت حداقل ۱۸۰ میلیمتر بارندگی می‌داشت.

وی اضافه کرد: در حقیقت میزان بارندگی‌های امسال مشهد نسبت به میانگین بارندگی‌ها در بلندمدت ۶۶ درصد کاهش دارد. از طرف دیگر باید توجه داشت بخش قابل توجهی از منابع آبی مشهد از طریق آب‌های سطحی و سد‌ها تامین می‌شود که این‌ها نیز متاثر از خشکسالی است و بدون بارندگی حجم مخازن سد‌ها کم می‌شود. به عنوان نمونه امسال تنها ۱۳ درصد حجم سد دوستی آب دارد.

اسماعیلیان با بیان اینکه امسال نگرانی‌هایی بابت تامین آب شهر مشهد وجود دارد، گفت: از سال پیش با یک فرض بدبینانه برای تامین آب مشهد برنامه‌ریزی و پروژه‌هایی نیز برای این منظور طراحی شد. بازدید امروز استاندار نیز از همین پروژه‌ها بود که انشالله تا ابتدای تابستان به مدار بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: البته باید توجه داشت ما امسال با حجم قابل توجهی از کمبود آب مواجه هستیم و باید بخشی از این آب، از طریق مدیریت مصرف حفظ شود. خوشبختانه شهروندان همراهی خوبی در زمینه کاهش مصرف آب دارند و در ۶ ماه نخست سال پیش شاهد کاهش هفت درصدی مصرف آب از سوی شهروندان بودیم. اگر امسال حجم کاهش مصرف از سوی مردم به ۱۵ درصد برسد و پروژه‌های اضطراری نیز نتیجه دهد، شرایط تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

اسماعیلیان با اشاره به کاهش شیوع کرونا و افزایش حضور زائران در مشهد اضافه کرد: امسال حجم بیشتری زائر نسبت به سال گذشته به مشهد خواهند آمد که این موضوع افزایش مصرف آب را در پی دارد. به عنوان نمونه در ایام پایانی سال پیش میزان مصرف آب در مشهد ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->